Jej założycielami są polski inżynier Zbysław Szwaj wraz z synami oraz szwedzki entuzjasta motoryzacji, Alf Naslund z przyjaciółmi. Firmą zarządza założyciel Zbysław Szwaj. Firma zajmuje się produkcją samochodu Leopard, który w całości jest dziełem polskiej myśli inżynierskiej.
|
Leopard
Foto: Rynki Zagraniczne / Leopard Automobile Mielec |
Rozwiązania techniczne w dużej mierze są autorstwa legendarnego polskiego inżyniera Zbysława Szwaja, natomiast nadwozie jest projektem jego syna Maksymiliana, który pracował m.in. w ośrodku stylistycznym Rovera i Porsche, gdzie brał udział w pracach nad Carrerą GT.
O polskim samochodzie Leopard pisaliśmy już w ASTROMAN Magazine cztery lata temu w artykule z dnia 24 maja 2004 roku zatytułowanym „Polski samochód za 100 tys. euro!”
http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=14
To naprawdę zachwycające auto.
|
Leopard
Foto: Leopard Automobile AB |
Prawdziwy samochód sportowy to styl życia. Nie jest ważne to, czym jest z definicji. To się czuje podziwiając kształty sylwetki, a podróż nim to czysta radość. Pokonywanie zakrętów to sama przyjemność.
Prawdziwy samochód sportowy jest wyjątkowy, wolny od kompromisów. Leopard jest właśnie takim samochodem. Wzbudza zachwyt wszędzie tam, gdzie spotykają się entuzjaści motoryzacji.
W znakomity sposób ożywia nieprzemijającego ducha przeszłości i łączy go z oczekiwaniami jakie spełnia nowoczesna konstrukcja. Dlatego Leopard ma przestrzenną rurową ramę zaprojektowaną tak, aby wytrzymywać wszelkie przeciążenia. Aluminiowa konstrukcja jest lekka, ma idealną sylwetkę. I nie ulega korozji.
Stylowe, dwuosobowe wnętrze to absolutne mistrzostwo kunsztu rzemieślniczego. Udowadnia, że ponadczasowe proporcje nigdy nie będą przestarzałe. Swoje doświadczenie wykorzystał tu mistrz siodlarz. Unikalna tapicerka została wykonana ręcznie ze skóry przeznaczonej do wyrobu siodeł jeździeckich.
Do żywej akcji budzi Leoparda niezwykły silnik. Aluminiowa V8 napędzana 405 końmi mechanicznymi przenosi moc na drogę przez 6 biegową skrzynię manualną. Prędkość 100 km/h osiąga w 4 sekundy!
Renomowane firmy zachodnie, dostarczające komponenty do polskiego samochodu, z dumą podkreślają, że robią to właśnie dla Leoparda. Silnik Chevrolet Corvette z koncernu Chevrolet jest sygnowany logo Leoparda. Hamulce robi koncern Brembo specjalnie dla tego samochodu. Przednia szyba wykonywana jest na zamówienie przez koncern Pilkington. Felgi zostały zaprojektowane przez RH Alurad Wheels specjalnie dla Leoparda i wykonywane są na zamówienie przez koncern Federal Mogul. Pokazuje to, że świetny samochód z Polski cieszy się coraz większym uznaniem.
Luksusowy, bezkompromisowy, piękny…
Zachęcamy do obejrzenia tego zupełnie ponadczasowego samochodu na stronie firmowej pod adresem
http://www.leopardautomobile.com/
Dane techniczne
SILNIK: |
Typ: LS-2 aluminium V8
Moc: 405 KM /6000 obr/min
Moment obrotowy: 542 Nm / 4400 obr./min.
Pojemność skokowa: 5967 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka: 101,60 mm x 92,0 mm
Stopień sprężania: 10,9:1 |
OSIĄGI: |
Przyspieszenie 0-100 km/h - 4,0s
Prędkość maksymalna – 250 km/h (ograniczona elektronicznie) |
WEIGHT-POWER RATIO: |
3,38 kg/hp |
SKRZYNIA BIEGÓW: |
Manualna, 6 biegowa |
HAMULCE: |
wykonywane na zamówienie przez “Brembo”
PRZEDNIE TARCZE 305 mm, czteroczłoczkowe
TYLNE TARCZE 288 mm, czteroczłoczkowe |
WAGA: |
Ciężar własny: 970 kg
Dopuszczalna masa całkowita : 1370 kg |
FELGI/OBRĘCZE I OPONY: |
ROZMIAR OBRĘCZY: 16 x 7 wykonywane na zamówienie przez “Federal Mogul”
PRZEDNIE OPONY: Dunlop 225/50 x 16
TYLNE OPONY: Dunlop 245/45 x 16 |
UKŁAD KIEROWNICZY: |
wspomagany |
ZBIORNIK PALIWA: |
80 litrów, stal nierdzewna |
NADWOZIE: |
całkowicie aluminiowe |
RAMA: |
przestrzenna rurowa “Stemar” |
PRZEDNIA SZYBA: |
wykonywana na zamówienie przez “Pilkington” |
WNĘTRZE: |
Siedzenia: zrobione ze skóry, wykonywane na zamówienie przez “Inter Groclin”
Pozostałe elementy wnętrza: zrobione ze skóry, wykonywane na zamówienie przez “Daw-Mag” producenta siodeł konnych
kierownica – “Momo”
WYPOSAŻENIE DESKI ROZDZIELCZEJ DOSTARCZANE PRZEZ VDO-Drabpol
GPS, zegary. |