Warszawa, 30 listopada 2012 - Metro Group podpisała dzisiaj z francuską korporacją handlową Groupe Auchan porozumienie o sprzedaży działalności sieci marketów Real w Europie Wschodniej. Groupe Auchan przejmuje aktywności operacyjne i nieruchomości spółki-córki Metro w Polsce, Rumunii, Rosji i na Ukrainie. Sprzedaż obejmuje 91 hipermarketów Real, w tym własne nieruchomości w 14 lokalizacjach. Real w roku 2011 w tych czterech krajach wypracował przychód ponad 2,6 mld EUR.
 |
Auchan Łomianki k. Warszawy w nocy.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Warszawa, 30 listopada 2012
Metro Group podpisała z francuską korporacją handlową Groupe Auchan porozumienie o sprzedaży działalności sieci marketów Real w Europie Wschodniej.
Groupe Auchan przejmuje aktywności operacyjne i nieruchomości spółki-córki Metro w Polsce, Rumunii, Rosji i na Ukrainie.
Cena nabycia wynosi 1,1 mld euro.
 |
Auchan Łomianki k. Warszawy w nocy.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Na sprzedaż, która przypuszczalnie zostanie sfinalizowana w 2013 roku, muszą się jeszcze zgodzić właściwe urzędy ochrony konkurencji i konsumentów.
Sprzedaż Real Europa Wschodnia nabywcy Groupe Auchan obejmuje 91 hipermarketów Real w Polsce, Rosji, Rumunii i na Ukrainie, w tym własne nieruchomości w 14 lokalizacjach.
 |
Auchan Łomianki k. Warszawy w nocy.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Real w roku 2011 w tych czterech krajach wypracował przychód ponad 2,6 mld EUR i zatrudnia w tych krajach około 20.000 pracowników.
Auchan w tych czterech krajach prowadzi 98 lokalizacji i zatrudnia około 65.000 pracowników.
 |
Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska i Rosja.
Uroczyste otwarcie Auchan Łomianki, 30 listopada 2012.
Foto dzięki uprzejmości PTWP
|
|
„Nabywając działalność handlową marketów Real w tych czterech krajach, Groupe Auchan skorzysta z możliwości zrównoważenia swojej obecności w Europie Centralnej i Wschodniej. Inne dwa główne regiony - to Europa Zachodnia i Azja. Ponadto mamy szanse zaoferowania naszym klientom jeszcze lepszego serwisu dzięki profesjonalnym zespołom, którym w pełni ufamy - zarówno w odniesieniu do Real, jaki i Suchan” - powiedział Vianney Mulliez, prezes zarządu Groupe Auchan.
 |
Benoit Charles, dyrektor generalny Immochan Polska.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Markety Real w Europie Wschodniej w przyszłości mają występować pod firmą marki Auchan.
„W firmie Auchan znaleźliśmy najlepszego z możliwych nabywców działalności firmy Real w Europie Wschodniej. Real ma w tych krajach już dobrze ugruntowaną pozycję i duży potencjał wzrostu. Auchan oferuje marketom Real i ich pracownikom dobre szanse rozwoju” - stwierdził Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG.
 |
Marek Szeib, dyrektor generalny Auchan Polska, podczas uroczystego otwarcia Auchan Łomianki.
30 listopada 2012.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Marek Szeib, dyrektor generalny Auchan Polska, stwierdził:
„W Polsce transakcja ta motywowana jest zaufaniem w rozwój polskiego rynku oraz profesjonalizmem ekip Auchan i Real, które podzielają tę samą filozofię poprawy obsługi klienta. Połączenie tych dwóch przedsiębiorstw w przyszłości powinno pozwolić na odważne stawienie czoła kryzysowi konsumpcji oraz dać perspektywy dalszego rozwoju dla obu ekip.”
 |
Tomasz Dąbrowski, burmistrz Łomianek, podczas uroczystego otwarcia Auchan Łomianki.
30 listopada 2012.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Działalność hipermarketów Real w Turcji nie jest przedmiotem transakcji, gdyż Auchan nie jest obecny na tamtym rynku, a tym zakupem chce jedynie wzmocnić dotychczasowe działania w Europie Wschodniej.
Transakcja ta nie przyniesie żadnych zmian dla marketów Real w Turcji.
„Działalność marketów Real w Turcji rozwinęła się w ubiegłych latach bardzo pomyślnie i wykazuje duży potencjał wzrostu. Należy to teraz konsekwentnie wykorzystać” - powiedział Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG.
 |
Dorota Patejko, Auchan Polska, podczas uroczystego otwarcia Auchan Łomianki.
30 listopada 2012.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
„Real w Niemczech jest stałym składnikiem portfolio Metro Group. Jesteśmy przekonani o potencjale hipermarketów w Niemczech. Obecnie razem z managementem Real opracowujemy plan działań zmierzających do podniesienia istniejącego potencjału wyniku finansowego i trwałego wzrostu dochodu” - stwierdził Olaf Koch.
Nowe centra handlowe sieci Auchan w Polsce
30 listopada 2012 roku swoje podwoje dla klientów otworzył 27. obiekt handlowy sieci Auchan w Polsce - Centrum Handlowe Auchan w Łomiankach k. Warszawy.
 |
Uroczyste otwarcie Auchan Łomianki, 30 listopada 2012.
Foto dzięki uprzejmości PTWP
|
|
„Uruchamiamy w całości skomercjalizowaną pierwszą fazę inwestycji. Drugi etap ruszy wiosną 2013 roku. Proces komercjalizacji jest w toku, a poziom wynajęcia sięga 70 proc. Mamy już podpisane umowy m.in. z H&M, C&A czy siecią McDonald's. Inwestycja ta będzie wielkim sukcesem dla najemców, jak i samego hipermarketu, gdyż w okolicy nie ma innego, dużego centrum handlowego. W trakcie realizacji lub w planach są kolejne galerie handlowe, m.in. w Góraszce k. Warszawy, podwarszawskim Piasecznie, a także w Krakowie i Szczecinie.” - powiedział Benoit Charles, dyrektor generalny Immochan Polska.
 |
Uroczyste otwarcie Auchan Łomianki, 30 listopada 2012.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Marek Szeib, dyrektor generalny Auchan Polska zapewnił w czasie uroczystego otwarcia, że prace w tym obiekcie znajdzie docelowo 2 tys. osób.
Nowo otwarte centrum handlowe w Łomiankach liczy łącznie blisko 20.000 m2, z czego ponad 12.000 m2 zajmuje hipermarket Auchan, a pozostałe 7.000 m2 to galeria handlowa z 50. butikami.
 |
Uroczyste otwarcie Auchan Łomianki, 30 listopada 2012.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
W drugim etapie inwestycji obiekt zostanie rozbudowany o dodatkowe 10.000 m2. Łącznie w centrum handlowym funkcjonować będzie 100 lokali handlowo-usługowych.
Francuski inwestor wydał na inwestycję w Łomiankach ponad 190 mln PLN.
 |
Benoit Charles, dyrektor generalny Immochan Polska i Marek Szeib, dyrektor generalny, Auchan Polska.
Uroczyste otwarcie Auchan Łomianki, 30 listopada 2012.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
„Równocześnie prowadzimy inwestycję w Krakowie, gdzie powstaje Centrum Handlowe Auchan Bronowice. Obecnie trwa komercjalizacja tego obiektu, a otwarcie zaplanowaliśmy na listopad 2013 roku” - wyjaśnił Benoit Charles.
 |
Paweł Skrzypek, dyrektor sklepu Auchan Łomianki i Benoit Charles, dyrektor generalny Immochan Polska.
Uroczyste otwarcie Auchan Łomianki, 30 listopada 2012.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Zdaniem dyrektora generalnego Immochan Polska, jest to bardzo ambitny projekt, w ramach którego powstanie około 180 sklepów i największych hipermarket w Polsce o powierzchni 16.000 m2.
Grupa Auchan planuje realizację projektu w Góraszce w gminie Wiązowna, k. Warszawy.
 |
Tomasz Dąbrowski, burmistrz Łomianek i Dorota Patejko, Auchan.
Uroczyste otwarcie Auchan Łomianki, 30 listopada 2012.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
„Budowa galerii w Góraszce k. Warszawy może rozpocząć się pod koniec przyszłego roku, a realizacja zajmie najkrócej dwa lata. Komercjalizacja powierzchni już ruszyła. Będzie to szczególny i wyjątkowy projekt, w ramach którego powstanie 220-230 butików, w tym ponad 20 restauracji. Swoje sklepy otworzy tu kilku dużych najemców, jak Auchan, Leroy Merlin, Decathlon oraz duży najemca elektroniczny. Sieci handlowe pozytywnie odnoszą się do tego projektu.” - zapewnił Benoit Charles.
 |
Auchan Łomianki
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Jego zdaniem ta strona Warszawy jest niezagospodarowana, jeśli chodzi o centra handlowe.
Grupa Auchan ma też plany inwestycyjne w Szczecinie.
Istniejący w Szczecinie hipermarket ma zostać zintegrowany z planowaną galerią handlową.
Będzie to duży projekt z ok. 200 najemcami.
 |
Auchan Łomianki
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Ponadto Grupa Auchan inwestuje w Piasecznie k. Warszawy.
Władze Piaseczna ustaliły już środowiskowe uwarunkowania dla przebudowy Centrum Handlowego Auchan przy ul. Puławskiej.
 |
Auchan Łomianki
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Planowana inwestycja w Piasecznie będzie polegała na rozbudowie, przebudowie i modernizacji centrum handlowego, parkingów i garaży podziemnych i naziemnych, budowie stacji paliw, budowie stacji obsługi pojazdów oraz budowie myjni samochodowej wraz z towarzyszącą infrastrukturą.
Przedsięwzięcie będzie realizowane w ośmiu etapach.
 |
Uroczyste otwarcie Auchan Łomianki, 30 listopada 2012.
Foto dzięki uprzejmości PTWP
|
|
Grupa Auchan szykuje się również do budowy centrum handlowego w Gdyni.
W związku z planowaną inwestycją w Gdyni sieć Auchan przebuduje również układ drogowy skrzyżowania ulic Morska-Chylońska.
Obecnie Auchan stara się o uzyskanie potrzebnych pozwoleń na budowę.
 |
Uroczyste otwarcie Auchan Łomianki, 30 listopada 2012.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Immochan zarządza obecnie 20 centrami handlowymi w całej Polsce.
Większość z nich to obiekty pierwszej i drugiej generacji.
Grupa Metro skupia się na handlu hurtowym Makro Cash and Carry oraz marketach elektronicznych Media Markt i Saturn
Pomimo sprzedaży sieci Real, rynek polski pozostaje strategiczny dla Metro Group.
Koncern METRO chce skoncentrować się głównie na handlu hurtowym Cash and Carry oraz na sieciach marketów elektronicznych Media Markt i Saturn i kontynuować ich rozwój.
„Rynek polski ma ogromny potencjał, tkwiący przede wszystkim w tradycyjnych, niezależnych sklepach. Decyzja o sprzedaży sieci Real utrzymuje strategiczną pozycję rynku polskiego w planach Metro Group, w którym nasz koncern zainwestował od połowy lat 90-tych do chwili obecnej 2,5 mld EUR i jest znaczącym pracodawcą.” - powiedziała Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Metro Group w Polsce.
 |
Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Metro Group w Polsce.
Foto dzięki uprzejmości PTWP |
|
Zdaniem dyrektor Renaty Juszkiewicz, ogromny potencjał tkwi jeszcze w rynku tradycyjnych, niezależnych sklepów.
„Dlatego Makro Cash and Carry zintensyfikuje franczyzowe integrowanie tych podmiotów handlowych w ramach dynamicznie rozwijającej się sieci ‘Odido’. Do tej pory do systemu przystąpiło już 1.300 sklepów. Poprzez swój ogromny potencjał Makro jest ważnym integratorem rynku handlowego.” - stwierdziła Renata Juszkiewicz.
Renaty Juszkiewicz ocenia, że nadal istnieje perspektywa rozwoju dla formatu hipermarketów w Polsce.
„W najbliższej dekadzie można spodziewać się wzrostu sprzedaży w tym segmencie. Istniejące hipermarkety poddawane są modernizacji. Powstają również nowe obiekty np. w układzie kompaktowym. Na segment hipermarketów należy patrzeć nie przez pryzmat samej powierzchni, ale przede wszystkim poprzez odpowiednie dopasowanie asortymentu z różnych półek cenowych do zmian zachodzących na rynku.” - powiedziała Renata Juszkiewicz.
Źródło: PTWP
http://www.propertynews.pl
ASTROMAN Magazine - 2012.08.15
Wawa Names GE's Energy-Efficient LED System Winner
http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1297
ASTROMAN Magazine - 2012.04.29
China will set up a $10 billion line of credit to support cooperative projects with Central and Eastern Europe
http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1229
ASTROMAN Magazine - 2011.05.19
Central & Eastern Europe Development czyli nowa siła w Unii Europejskiej
http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=980
ASTROMAN Magazine - 2011.04.10
Walmart Eliminates More than 80 percent of Its Waste in California
http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=939
ASTROMAN magazine
|