Madryt, Hiszpania oraz Wrocław, Polska - 23 lipca 2018 - W lipcu tego roku najnowszy produkt Grupy Selena - powłoka COOL-R - pokrył dach największego europejskiego targu rybnego zlokalizowanego w Madrycie. Innowacyjna powłoka łącząca w sobie funkcję chłodzenia i wodoszczelności dachu została położona w ramach renowacji 33 tysięcy m2 obiektu Mercado Central de Pescados. Tylko dzięki aplikacji rozwiązania Seleny temperatura wewnątrz budynku spadła o 7 stopni Celsjusza. Przekłada się to w bezpośredni sposób na zmniejszenie kosztów chłodzenia budynku, komfort pracy, a także zredukowanie strat w sprzedawanym towarze.
|
W lipcu tego roku najnowszy produkt Grupy Selena – powłoka COOL-R – pokrył dach największego europejskiego targu rybnego zlokalizowanego w Madrycie.
Roczna sprzedaż ryb i owoców morza, świeżych i mrożonych, wynosi 140 milionów kilogramów, o wartości 1,3 miliarda euro.
Innowacyjna powłoka łącząca w sobie funkcję chłodzenia i wodoszczelności dachu została położona w ramach renowacji 33 tysięcy m2 obiektu Mercado Central de Pescados.
Tylko dzięki aplikacji rozwiązania Seleny temperatura wewnątrz budynku spadła o 7 stopni Celsjusza.
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
Madryt, Hiszpania oraz Wrocław, Polska – 23 lipca 2018
W lipcu tego roku najnowszy produkt Grupy Selena – powłoka COOL-R – pokrył dach największego europejskiego targu rybnego zlokalizowanego w Madrycie.
Innowacyjna powłoka łącząca w sobie funkcję chłodzenia i wodoszczelności dachu została położona w ramach renowacji 33 tysięcy m2 obiektu Mercado Central de Pescados.
|
Ochronna powłoka hydroizolacyjna o wysokiej refleksyjności i wodoodporności Cool-R.
Ten innowacyjny produkt łączy w sobie redukcję temperatur pod dachem z zapewnieniem pełnej wodoszczelności pokrycia.
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
Tylko dzięki aplikacji rozwiązania Seleny temperatura wewnątrz budynku spadła o 7 stopni Celsjusza.
Przekłada się to w bezpośredni sposób na zmniejszenie kosztów chłodzenia budynku, komfort pracy, a także zredukowanie strat w sprzedawanym towarze.
|
Maciej Lubomski, dyrektor dywizji Waterproofing, Selena FM S.A.
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
„Inwestycja na dachu Mercado Central de Pescados - Mercamadrid - to dla nas przełomowy projekt, nie tylko ze względu na jego powierzchnię, ale na osiągnięty efekt: inwestor już teraz potwierdza obniżenie temperatury wewnątrz hali targowej aż o 7°C. Są to wymierne korzyści finansowe dla właściciela obiektu – spadną koszty chłodzenia czy produkcji lodu. Łącznie prace nad technologią, filozofią marki i modelem biznesowym trwały ponad 2 lata. Jednak takie informacje, które docierają do nas bezpośrednio z rynku od zadowolonych użytkowników, utwierdzają nas w przekonaniu, że dostarczamy naszym klientom globalne rozwiązanie szyte na miarę, które jest odpowiedzią na złożony, cywilizacyjny problem” - powiedział Maciej Lubomski, dyrektor dywizji Waterproofing, Selena FM S.A.
|
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
Targ rybny w Madrycie to drugi co do wielkości targ rybny na świecie, na którym zaopatrują się sklepikarze, hurtownicy, restauratorzy i osoby prywatne.
Całkowity rozmiar Mercado Central de Pescados to 33 tysiące m2.
Roczna sprzedaż ryb i owoców morza, świeżych i mrożonych, wynosi 140 milionów kilogramów, o wartości 1,3 miliarda euro.
|
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
Aby odpowiednio zabezpieczyć sprzedawany tam towar, na terenie obiektu działa fabryka, która codziennie dostarcza 20 ton lodu na stoiska handlowe.
Dla tak specyficznego obiektu kluczową kwestią jest utrzymanie stabilnej i względnie niskiej temperatury wewnątrz hal sprzedażowych.
|
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
Z punktu widzenia sprzedawców, odpowiednio niska temperatura wpływa nie tylko na zachowanie świeżości ryb i owoców morza, ale przede wszystkim na redukcję strat w towarze.
Z kolei dla inwestora - Mercamadrid – istotne było zmniejszenie kosztów chłodzenia obiektu.
|
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
COOL-R to rozwiązanie, które kompleksowo odpowiada na problemy Mercamadrid.
Po aplikacji powłoki temperatura dachu obniża się nawet o 70%, dzięki czemu temperatura wewnątrz obiektu spada nawet o 10⁰C.
Produkt ten charakteryzuje się również niespotykaną dotąd na rynku skutecznością działania.
|
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
|
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
Technologię tworzono z myślą o uzyskaniu najwyższej wartości Solar Reflectance Index (SRI).
SRI to wypadkowa dwóch kluczowych parametrów: tzw. refleksyjności - czyli skuteczności odbijania promieni słonecznych oraz emisyjności – zdolności do oddania nagromadzonego ciepła.
Dzięki unikatowej technologii innowacyjna powłoka COOL-R posiada niezwykle wysoki współczynnik SRI = 107, co plasuje to rozwiązanie jako najlepsze na rynku europejskim.
|
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
|
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
Selena od początku działalności elastycznie odpowiada na bieżące trendy i tworzy nową jakość produktów chemii budowlanej, również tych dla zrównoważonego budownictwa.
Grupa wdraża na rynek rozwiązania optymalizujące efektywność energetyczną budynków lub zwiększające powierzchnie obszarów zielonych na terenach miejskich.
W przypadku projektu COOL-R, zmniejszając zapotrzebowanie na energię elektryczną konieczną do chłodzenia pomieszczeń, zredukowana zostaje emisja CO2 do atmosfery.
|
Marcin Macewicz, Prezes Zarządu Selena FM S.A.
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
„Dzięki projektowi COOL-R – budujemy całkowicie nową jakość i wartość na światowym rynku pokryć dachowych. Chociaż oferujemy naszym klientom innowacyjny produkt chemii budowlanej to w rzeczywistości otrzymują gwarancję wyższego komfortu pracy i obniżenia kosztów eksploatacji budynków. To bardzo ważne, że to właśnie Selena jest jednym z liderów promujących nowoczesne, globalne rozwiązania wpływające w znaczący sposób na poziom pracy i życia ludzi” - podsumował Marcin Macewicz, Prezes Zarządu Selena FM S.A.
|
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
|
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
Video
COOL-R - Wysokorefleksyjna, wodoodporna powłoka dachowa
https://www.youtube.com/watch?v=ilxYs8_AACk
|
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
Grupa Selena
Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej oraz jednym z trzech największych producentów piany poliuretanowej na świecie.
Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne.
W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 17 krajach.
Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie.
Międzynarodowe doświadczenia zdobywane na wielu różnych rynkach pozwalają Grupie Selena szybko się rozwijać – jest to firma innowacyjna, kreująca nowe rozwiązania, dostosowane do rosnących potrzeb użytkowników.
Grupa Selena była wielokrotnie nagradzana w najbardziej prestiżowych rankingach.
Spółka została wyróżniona przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego w ramach konkursu Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii „Trwały Sukces” oraz otrzymała m.in. tytuł Teraz Polska w kategorii „Inwestycja Zagraniczna”.
Najwyższa jakość produktów Grupy Selena oraz ich nowoczesność cieszą się uznaniem partnerów i klientów w 70 krajach.
Portfolio marek Grupy otwierają takie topowe brandy jak: Tytan, Quilosa, Artelit czy Matizol.
Od kwietnia 2008 akcje spółki holdingowej Grupy – Selena FM S.A. – notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Więcej informacji o Grupie Selena na stronie: www.selena.com
oraz www.cool-r.eu
|
Foto dzięki uprzejmości Selena FM |
|
Źródło: Selena FM
http://www.selena.com
ASTROMAN Magazine - 2018.04.20
Poland's Selena Group: all-time high sales posted in 2017
https://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=2489
ASTROMAN Magazine - 2018.01.13
Wręczono WEKTORY 2017. Krzysztof Domarecki wśród laureatów. Laureatem Super Wektora 2017 został Premier Mateusz Morawiecki
https://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=2422
ASTROMAN Magazine - 2017.09.26
Selena Group becomes a member of the European Cool Roof Council
https://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=2343
ASTROMAN Magazine - 2016.06.24
NoEM Electro Protector i powłoka hydroizolacyjna Cool-R Grupy SELENA wydarzeniem Kongresu Impact'16
https://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=2079
ASTROMAN Magazine - 2015.12.05
Krzysztof Domarecki, założyciel i szef Grupy SELENA, otrzymał tytuł "Wizjoner ekspansji zagranicznej"
https://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1999
Editor-in-Chief of ASTROMAN magazine: Roman Wojtala, Ph.D.
|