|
BlueSoft, jako część grupy Orange Polska wzmocni swoją rynkową pozycję, wiarygodność i potencjał finansowy.
Foto dzięki uprzejmości Orange Polska |
|
Warszawa - 29 kwietnia 2019
Orange Polska podpisał wstępną umowę kupna 100% udziałów w BlueSoft Sp. z o.o., specjalizującym się w tworzeniu oprogramowania i aplikacji dla biznesu.
Dzięki temu operator zyskuje kompetencje kluczowe dla rozwoju pełnej oferty dla cyfryzacji polskich firm.
Akwizycja jest ważnym krokiem do realizacji strategii Orange Polska na rynku ICT.
Rozszerzając wiedzę i doświadczenie operatora telekomunikacyjnego oraz integratora ICT o możliwości tworzenia oprogramowania, Orange Polska będzie mógł jeszcze lepiej wspierać firmy w ich rozwoju i cyfrowej transformacji.
BlueSoft, jako część grupy Orange Polska wzmocni swoją rynkową pozycję, wiarygodność i potencjał finansowy.
|
Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.
Foto dzięki uprzejmości Orange Polska |
|
„Usługi ICT są jednym z kluczowych czynników wzrostu w naszej strategii Orange.One, obok konwergencji i światłowodów. Dlatego z radością witamy BlueSoft w grupie Orange Polska. Wspólnie będziemy mogli stworzyć wyjątkową dla polskiego rynku ofertę, kompleksową i skrojoną do potrzeb firm. Ta transakcja wzmocni nasze kompetencje cyfrowe i związane z ICT. Razem będziemy mogli rozwijać się szybciej” –
powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.
Podpisanie ostatecznej umowy kupna nastąpi po uzyskaniu zgody UOKiK na tę transakcję.
Po dołączeniu do Orange Polska, BlueSoft pozostanie odrębną spółką.
Struktura firmy pozostanie bez zmian.
Na czele BlueSoft pozostanie dotychczasowy prezes zarządu.
|
Wojciech Pawiński, prezes BlueSoft.
Foto dzięki uprzejmości LinkedIn |
|
„Wejście do grupy Orange Polska to dla BlueSoft szansa na bardziej dynamiczny rozwój. Zyskujemy stabilnego partnera, o znaczącym potencjale i doświadczeniu na rynku telekomunikacyjnym i integratorskim. Razem mamy możliwość realizacji największych projektów IT w kraju i za granicą, a marka BlueSoft zyska większą rozpoznawalność na globalnym rynku. To ważny krok dla naszej firmy i cieszę się, że będę mógł poprowadzić ją ku tym nowym możliwościom”
– powiedział Wojciech Pawiński, prezes BlueSoft.
|
Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.
Foto dzięki uprzejmości Orange Polska |
|
„BlueSoft da nam kompetencje, które doskonale uzupełniają naszą ofertę dla biznesu. Dzięki temu stworzymy kompleksowe rozwiązania IT “end-to-end” zawierające – obok realizowanych już dziś przez Orange i Integrated Solutions usług telekomunikacyjnych oraz infrastruktury IT, hostingu czy bezpieczeństwa – także aplikacje dopasowane do potrzeb firm umożliwiające im dalszy rozwój w cyfrowym świecie. Będziemy też mogli zbudować przewagę konkurencyjną zarówno nad innymi telekomami, jak również firmami zajmującymi się wyłącznie usługami integratorskimi. Z radością witamy kluczowych menedżerów z grupy BlueSoft, którym firma zawdzięcza swój dotychczasowy sukces” –
powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.
Rynek ICT rośnie dynamicznie, zwłaszcza w dziedzinie aplikacji i rozwiązań chmurowych.
Cyfryzacja biznesu jest dziś kluczowym zadaniem firm, niezależnie od branży i wielkości.
Dlatego rozwój usług ICT to jeden z kluczowych elementów strategii Orange Polska.
Zakłada ona podwojenie przychodów z ICT do 2020 roku.
|
Orange Światłowód o prędkości 1Gb/s dostępny w całym kraju.
Wszyscy klienci, którzy już korzystają z Orange Światłowodu, mogą przyspieszyć swój internet do 1Gb/s w dowolnym momencie trwania umowy.
Foto dzięki uprzejmości Orange Polska |
|
W 2018 roku, przychody Orange Polska z podstawowych usług ICT, takich jak infrastruktura IT, sieć i bezpieczeństwo wzrosły o 16% rok do roku, natomiast, jeśli chodzi o nowe usługi ICT, takie jak oprogramowanie czy aplikacje, wzrost wynosił aż 73%.
To ilustruje potencjał tej branży i zapotrzebowanie firm na nowoczesne cyfrowe rozwiązania.
|
Foto dzięki uprzejmości BlueSoft |
|
BlueSoft działa na rynku od 15 lat.
Dla firmy pracuje około 650 osób, przede wszystkim konsultantów i programistów.
Osiąga przychody na poziomie około 120 mln złotych rocznie.
Z usług BlueSoft korzysta ponad 80 firm na całym świecie.
Adres strony: BlueSoft
https://bluesoft.com/pl/
Jean-François Fallacher
prezes zarządu Orange Polska
|
Jean-François Fallacher
Foto dzięki uprzejmości Orange Polska |
|
Jean-François Fallacher (ur.1967r.), od 1 maja 2016 jest prezesem Orange Polska.
W latach 2011-2016 pełnił funkcję prezesa spółki Orange Romania, wiodącego operatora komórkowego na rumuńskim rynku.
Wcześniej, przez 20 lat, Jean-François Fallacher pełnił kluczowe funkcje w Grupie Orange, ostatnio jako prezes Sofrecom, należącej do grupy międzynarodowej spółki konsultingowej oraz w Holandii jako dyrektor operacyjny w spółce Wanadoo, dostawcy usług internetowych, a także zarządzając marketingiem segmentu B2B w EuroNet Internet.
Jean-François ma rozległą wiedzę na temat rynku telekomunikacyjnego w zakresie zarówno klientów biznesowych, jak i indywidualnych, zdobytą na różnych europejskich rynkach.
Absolwent kierunków inżynieryjnych na École Polytechnique, École Nationale Supérieure des Télécommunications w Paryżu oraz programu Rozwoju Biznesu Międzynarodowego w ESSEC Business School, Jean-François zdobywał doświadczenie w okresie ekspansji Internetu.
Bożena Leśniewska
wiceprezes zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska
|
Bożena Leśniewska
Foto dzięki uprzejmości Orange Polska |
|
Bożena Leśniewska (ur. 1965) ukończyła Wydział Filologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademię Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Akademię Mentoringu.
Karierę zawodową rozpoczęła w obszarze Sprzedaży w 1992 roku w DHL International Ltd.
Od 1996 roku odpowiadała za rynek sprzedaży w firmie Polkomtel S.A. początkowo, jako Dyrektor Sprzedaży, następnie Dyrektor Regionu Sprzedaży, Dyrektor Departamentu Klientów Indywidualnych i Zastępca Dyrektora Departamentu Klientów Biznesowych.
W 2006 roku dołączyła do zespołu Orange Polska w PTK Centertel, jako Zastępca Dyrektora Pionu Sprzedaży Rynku Biznesowego, a następnie Dyrektor Pionu Sprzedaży do Klientów Biznesowych.
Od 2008 roku była Dyrektorem Pionu Klientów Biznesowych, a potem Dyrektorem Sprzedaży jednocześnie w PTK Centertel i w Orange Polska.
Od listopada 2013 roku była Dyrektorem Wykonawczym ds. Sprzedaży w Orange Polska.
Bożena Leśniewska jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej Orange Retail S.A.
Jest członkiem Rady Programowej Polish National Sales Awards, europejskiej organizacji Women in Leadership, Rady Ekspertów THINKTANK oraz Stowarzyszenia Mentorów „Przełom”.
Kontakt dla mediów:
Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
Źródło: Orange Polska
https://biuroprasowe.orange.pl
ASTROMAN Magazine – 2019.05.01
The Orange brand celebrates its 25th anniversary
http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=2732
Editor-in-Chief of ASTROMAN magazine: Roman Wojtala, Ph.D.